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Dennis Dannell
Tributo a Dennis Dannell (Social Distortion)
by
Joe McGaha -IndyRock
Concierto en tributo a Dennis Dannell (fallecido guitarrista de
la banda Social Distortion) en The Gypsy Lounge, Lake Forest, 30
de abril, 2000.
Ayer, fui al concierto en tributo a Dennis Dannell en The Gypsy
Lounge. The Gypsy Lounge es un bar bastante pequeño, pero muy al
estilo Hollywood (con pinturas de mujeres desnudas en terciopelo
negro, etc.) y muy cómodo en comparasión con la mayoría de los
bares del sur del condado de Orange.
El concierto empezó a las doce de la tarde (un poco temprano
para mí). Yo llegué mas o menos a las doce y media.
La primera banda se llama The Soundhead, y es un grupo más rock
estilo de los años 60 que nada. Se compone de una guitarra, una
batería, y un teclado. Me gustó mucho la música (me dieron un
c.d. después de la actuación). Ellos están intentando cambiar la
escena del sur de O.C. (condado de Orange)porque hoy día, para
los quinceañeros, no hay mucha variedad en la música viva (la
mayoría de las bandas son punk), y los jovenes ya se estan
cansando de eso.
La segunda banda se llama Fully Loaded. Tienen un sonido muy
bien practicado. Parecía que el guitarrista tenía una pierna
rota, así que tocó sentado, pero lo hizo muy bien. Tocaban con
muchísima energía, estilo viejo del punk británico.
La tercera banda se llama SHOT TO HELL, un grupo Rockabilly,
bastante típico, aparte de que el cantante era él que tocó la
batería. Tocaban muy bien, con mucha fuerza, y un aspecto bien
Rockabilly.
La cuarta banda se llama Cheaper Than Crack (o sea, Mas Barato
que Crack). También muy buena, estilo Punk de Los Angeles (yo
diría de los 70, o por ahí).
Me gustó el concierto mas que nada, porque había mas músicos que
público en general, y tuve la oportunidad de hablar con algunos
sobre los movimientos en la música de California hoy día.
También me gustó el hecho de que el concierto era para beneficio
de la familia de un músico fallecido. Se nota que los grupos no
son tan egoístas para no ayudar a los músicos del pasado
reciente. Me gustó muchísimo el show, y quisiera ver algo así en
el futuro (no necesariamente una cosa de caridad, pero algún
festival con muchas bandas). Ya os avisaré.
Joe McGaha
Corresponsal de Indy Rock y Garage Band Magazine
Indy Rock :
https://indyrock.es/
Garage Band Magazine:
http://www.gbmagazine.com
Para más información sobre Dennis Danell en la red:
http://www.socialdistortion.com
Social D, X,
Offspring Rock Out At Dennis Danell Benefit
The cream of Southern California's old and new school punk rock
crop joined forces on Saturday (May 6) to honor a fallen
comrade. When the Angels Sing -- a benefit concert for the
family of Social Distortion guitarist Dennis Danell, who died
from a brain aneurysm on Feb. 20 -- featured performances by X,
Agent Orange, T.S.O.L., Social D, the Offspring, Pennywise, and
others.
At Verizon Wireless Amphitheatre in Irvine, Calif., the six-hour
show often took on the guise of a small-club punk gig after
unruly fans tore things up and caused a ruckus in the orchestra
section that got downright ugly at times (especially when the
pit seats were yanked for a makeshift mosh pit).
Pennywise asked for trouble and got it when guitarist Fletcher
Dragge summoned everyone down to the front. So a few thousand
people stampeded over seats, safety be damned. The group did a
dozen sharp songs amid the turmoil, including its hardcore
anthems ("My Own Country," "Perfect People") and a few covers
(Black Flag, Circle Jerks).
X provided a welcome respite from the earlier onslaught. Exene
Cervenka looked every bit the punk elder stateswoman with spiked
yellow hair. She and bassist John Doe kept chitchat to a
minimum. Instead, the band focused on a sturdy set filled with
obscurities. Guitarist Billy Zoom, an epitome of cool with legs
spread and a Cheshire cat grin, played his
rockabilly/surf-styled chord changes with dexterity. Highlights
included Cervenka and Doe's frenetic vocal interplay on "White
Girl," a gritty "Los Angeles," and the tribal "Hungry Wolf."
When the Offspring launched their 16-song performance with a
hard-hitting "Bad Habit," chaos returned. The group coasted a
bit until "Come out and Play" raised the intensity level. But it
was the final round of tunes -- a silly "Pretty Fly (For a White
Guy)," highly percussive "Kids Aren't Alright," and frenetic
"All I Want" that packed the most powerful punch. Singer Dexter
Holland finished by urging the audience to "log onto Napster.com
and steal some free music."
Social D leader Mike Ness summed the occasion right up when he
said, "We lost one of the good ones." The all-too-brief,
hour-long set started with "When the Angels Sing," Ness alone on
acoustic guitar to sing emotionally resonant lyrics about
mortality that rang especially true this evening. He continued
on a stripped-down "Ball & Chain," adeptly changing the
tempo and tailoring the words.
Then a revamped Social D -- playing live for the first time in
two years with longtime bassist John Mauer, former Cadillac
Tramps/U.S. Bombs guitarist Johnny Wickersham, and drummer
Charlie Quintana -- joined in on "(I Just Want To Give You) The
Creeps." The newcomers proved to be competent players, but not
very exciting. From there, the song selection eschewed upbeat,
sing-along concert staples in favor of more recent contemplative
tracks ("I Was Wrong," "Untitled").
One songs also made its live debut. "Don't Take Me for Granted,"
was a wistful tune about the early punk days that had a "Ball
& Chain" feel. Social D closed with the standard take on
Johnny Cash's "Ring of Fire." All told, Ness and company gave
Danell a rockin' eulogy that won't be forgotten anytime
soon.
George A. Paul
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