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Unbelievable Truth


Interview (Nigel Powell) * by Laurence Boisnard
Traducción: Rita Robles
In English / En ingles * En español
Nigel(L. Boisnard) *¿Pensáis iniciar la grabación de vuestro nuevo disco esta primavera?
(Nigel) Sí, pensamos empezar a escribir en cuanto volvamos a casa. Creo que estamos preparados. No estamos intentando hacer planes de forma muy estricta. Vamos a escribirlo. Y cuando terminemos de escribirlo, lo grabaremos. Y cuando terminemos de grabarlo, lo publicaremos. Me imagino que eso significa que saldrá en agosto o septiembre. Pero, ya sabes, podría ser un poco más tarde.
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*Las nuevas canciones, ¿suenan como las de "Almost here" o han evolucionado?
Bueno, la verdad es que sí que han evolucionado. Es como si hubiéramos tomado dos caminos distintos al mismo tiempo. La mitad de las canciones son muy tranquilas, casi minimalistas, y la otra mitad es más eléctrica y un poco más fuerte. Creo que estamos bastante interesados en la parte más sosegada de nuestra música y en la más fuerte y sonora. Intentamos evitar el tipo de música que está justo entre medias. En "Almost Here", una canción como "Settle-Down", estaría en esa área del medio. No es del todo muy, muy tranquila, pero tampoco es del todo muy "rock". Así que lo que queremos es evitar estar en el medio.
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*En la grabación del nuevo disco, ¿incluiréis a más músicos, o lo grabareis sólo vosotros tres?
Básicamente seremos sólo nosotros tres. Pero creo que Jim podría terminar tocando también cuando haya que grabar algo más fuerte, más rockero. Le pediremos que se una a nosotros, como el "hombre rockero del grupo".
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*Habéis llegado a tocar "Settle Down" como una formación de cinco músicos en el programa de televisión francés "Nulle Part Ailleurs". El grupo ha tocado también de forma acústica cuando estuviste enfermo durante el tour francés. ¿El cambio viene dado por las circunstancias o es una forma de evolucionar en las canciones?
Bueno, los conciertos acústicos fueron debidos a las circunstancias, porque no pude ni salir de la cama, estuve realmente enfermo. Al parecer, fueron bastante bien. Grabaron uno de los conciertos, y después lo estuve escuchando. Sonaba bien. Aquel día, Andy se emborrachó bastante antes de salir al escenario porque estaba preocupado sobre cómo saldría aquello. Pero resultó que todo fue bastante bien. El que Richard tocara los teclados en "Nulle Part Ailleurs", fue sólo porque lo estábamos haciendo para la televisión y......Nunca he estado al cien por cien contento con esa canción. En realidad suena bastante bien cuando la tocamos en directo, aunque el sonido es bastante fuerte. Pero cuando grabas en directo, como cuando actúas en un programa de televisión, suele sonar algo vacío mientras la tocas. Por eso quise que Richard tocara con nosotros. Fue genial. Espero que en nuestro próximo tour Richard pueda venir también. Pero depende de lo que esté haciendo para entonces y también de si tendremos dinero para traerle, o si tocamos en sitios lo suficientemente grandes como para poder acoplar a otra persona en el escenario.
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*Qué te gusta más, el proceso de grabación o los conciertos?
Probablemente lo que más me gusta es escribir. Es el pasar de no tener nada, a tener la canción acabada. Es como mágico. El proceso de grabación...en sí mismo no creo que sea lo que me gusta, pero tampoco me molesta. Se lo describía a alguien el otro día; cuando estamos grabando, en mi cabeza sé exactamente cómo debería sonar la canción, y la grabación es la forma más difícil de conseguir que el sonido que hay aquí [señalándose la cabeza] salga igual ahí afuera, en la realidad. Por eso es por lo que no tengo mucha paciencia con el proceso de grabación, porque ya sé cómo se supone que debería ser. Ojalá pudiera pegar un micrófono a mi oído y poder grabarlo directamente de allí.
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*Has producido canciones de UT y recientemente también produjiste a otros grupos. ¿Crees que la producción se convertirá en algo importante para ti en el futuro?
En realidad nunca lo he hecho para otros grupos. Pero me gustaría. Si me lo ofrecieran, lo haría, pero aún no lo ha hecho nadie.
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*Pero es algo que te gustaría hacer más, ¿no?.
Si, claro. Es más una cuestión de si sabré hacerlo. Me gustaría intentarlo. Hacer tu propia música es muy difícil porque estás totalmente implicado en ella, mientras que producir para otros es algo más independiente, con canciones que ya están escritas, y normalmente el grupo o cantante tienen ya una idea de cómo quieren que suene. Es más una cuestión de enfoque, y de elección y todo termina en el lugar apropiado. Creo que podría hacerlo, pero es sólo mi opinión.
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*Habéis tocado en varios festivales este último verano. ¿Crees que esa intimidad propia de vuestras canciones le va bien a los grandes festivales?
A veces sí, a veces no. Creo, aunque suene raro, que el que mejor ha funcionado para nosotros fue el más grande en que hemos tocado, cuando asistimos a "La Route du Rock" (al que se estima que acudieron unas 10.000 personas). Ese ha sido el único festival en el que nos fue realmente bien. Tocamos muy, muy bien, sabes?. Y funcionó muy, muy bien. Creo que logramos contactar con toda la gente que estaba viéndonos. Fue una noche increíble. "Glastonbury" fue horrible, "Reading" fue peor, "T in the Park" estuvo así, así. Otra de las cosas que tuvo "La Route du Rock", es que fue el único festival al aire libre en el que no tuve la sensación de que aquello era un mercado de ganado. Sacas a la siguiente vaca y todo el mundo vota si le gusta o no, luego se marcha y sigue otra.
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*¿Puedes contarnos algo de vuestra actuación en el festival de Benicassim?
Es difícil decir algo sobre él, porque no recuerdo casi nada del concierto en sí y sin embargo sí que recuerdo todo lo demás, porque había un ambiente en el backstage increíble. Había hasta una piscina. Nada más salir del escenario me encontré en el backstage, y mientras andaba por allí, me quité casi toda la ropa y me zambullí directamente. Así que a los 40 segundos de tocar allí, me encontré metido en la piscina...fue una sensación extraña, pero buena. La verdad es que no recuerdo en absoluto cómo fue el concierto. Supongo que estuvo bien.
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*Hubo problemas técnicos...
Sí, los técnicos españoles no tenían ni idea de lo que estaban haciendo en lo que concierne a los equipos.
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*¿Tenéis planeado hacer más festivales el próximo verano?
Dependerá de si estamos grabando para entonces o no. Y te vuelvo a decir que depende de si nos lo piden o no. Podríamos volver a hacer algo con "La Route du Rock" otra vez porque nos lo pasamos genial y conocemos a la gente que lo organiza. Nos hemos hecho muy amigos...¡Quién sabe! Ahora mismo no podemos decirlo.
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*¿Y qué hay de una gira por Sudamérica?
Nos han pedido que vayamos de gira por un montón de países. Pero siempre depende de si merece la pena o no. Hay gente que nos ha pedido que toquemos en Australia, pero casi no hemos vendido discos allí. Ir de gira supone un montón de dinero y tiempo, y muchos kilómetros para luego tocar sólo para 15 ó 20 personas. No es difícil cuando tienes que tocar en el pub de al lado, pero ir hasta la otra punta del globo para hacer lo mismo....ya sabes, si por alguna razón "Be Ready" se convierte en un superventas alucinante en Guatemala, iremos y tocaremos en Guatemala. No queremos pasarnos la vida haciendo giras porque creo que eso estropearía la diversión de formar parte de una banda y de hacer nuestra música. Y hay más gente en sitios como Francia o Reino Unido, que quieren vernos. Preferimos hacer eso que perder el tiempo yendo a algún sitio donde no hay tanta gente dispuesta a ir a nuestros conciertos. Suena fatal decirlo, pero....
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*¿Consideráis importante el ir de gira para conocer a vuestro público?
Sí, supongo que sí....es un aspecto de la música con el que tengo mis dudas. No me gusta mucho eso de conocer a mis héroes del mundo de la música. He conocido a algunos, pero no es tan importante para mí. Lo bueno está en su música. Nunca he podido estar seguro de cómo afrontarlo. Sé que siempre me ha encantado ir a conciertos. Y si la gente quiere vernos, entonces iré donde estén, y tocaré para que puedan disfrutar de lo que hago. Porque podría ser un concierto muy especial y me encanta tocar en directo. Todos adoramos tocar. Así que, ¿por qué no?.
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*¿Qué opinas sobre que la música sea emitida a través de Internet? Pusisteis un enlace a una de las páginas web de uno de vuestros fans con ficheros MP3 de vuestras canciones en directo en vuestra página.
[Risas] La verdad es que fue gracioso. Eran todas las canciones nuevas que queríamos poner en la página web que Virgin tiene del grupo. Y les mandamos todos los enlaces sin decirles lo que eran. Lo pusimos en nuestra propia página (independiente de la de Virgin), al final del todo. Y lo pusieron. Lo subieron sin preguntarnos qué tipo de enlace era, fue genial. Y entonces, un poco después, creo, nuestro mánager le preguntó a la gente de Virgin qué opinaban de las páginas de fans con música de sus grupos favoritos en ellas. Dijeron que no les gustaría poner enlaces de ese tipo en sus páginas, pero que no lo encontraban mal. No iban a denunciar a nadie. El caso es que pusieron uno de esos enlaces en sus páginas. Sí, me parece bien. Recuerdo cuando yo era un fan, tengo un montón de piratas de REM y de otros grupos. Y no me molesta. Además, Internet es sólo otra forma de hacerlo. Creo que cualquier clase de paranoia sobre la música e internet está un poco fuera de lugar, porque cualquier persona que se baje de internet una versión en directo de "Landslide" o "Shed your Skin" es lo suficientemente fan como para que cuando salga el disco, se lo compre. Así que no creo que se pierda nada por hacerlo. A veces, es preocupante pensar que alguien pueda aprovecharse de tu música antes de que la grabes y la publiques, que la copien y la publiquen ellos mismos. Pero aparte de eso, no hay problema.
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*Y en términos más generales, qué piensas de Internet como fuente de información sobre los grupos?
Creo que es genial. Me gustaría que nuestro grupo fuera más activo en ese aspecto para el próximo album. Porque tenemos nuestra propia Lista de Correo (the Underworld list) con un montón de gente en ella. Me gustaría que nuestra dirección de correo electrónica apareciera en todo para que la gente pudiera contactar con nosotros, y nosotros con ellos. Podríamos dirigir a la gente a nuestra página y a otras.....o a nuestra página en Virgin, si lo que quieren es ver una página aburrida. Y dirigirles a la lista de correo también. Me encanta la lista, se ha construido alrededor del grupo y de lo que hacemos, con un verdadero espíritu de comunidad, y es fabuloso, nos permite estar en contacto directo con lo que nuestros fans piensan y les permite saber qué es lo que pensamos nosotros también.
*El diseño de las portadas de los singles y de "Almost Here" siguen una línea parecida. ¿Es importante para el grupo el diseño de los CDs?
Sí, lo es. Pero no somos una de esas bandas preocupadas por el lado visual y la estética. Elegimos las fotos y dimos una especie de aprobación sobre el aspecto general, pero todo el diseño fue realizado por otra persona. Fue más una cuestión de nosotros diciendo: "no, no, no, sí". Creo que en lo que más tomamos partido fue en la elección de las fotos. Tenemos un amigo, John Spinks, que nos trajo un montón de fotos. Las miramos todas y al final dijimos: "me gusta mucho esa". En cuanto los tres nos pusimos de acuerdo al ver una, supimos que sería la portada.
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*¿Os gustaría tener más control sobre la imagen del grupo?
¿Más control? No sé. No tenemos control sobre la imagen. Como te decía, no somos una banda excesivamente preocupada por lo estético. Creo que de alguna manera estamos bastante contentos con no tener "una imagen", que es lo que creo que nos pasa. No nos vamos a convertir en.....no creo que podamos tener ese tipo de imagen de estudiantes de arte como la de Belle and Sebastian o algo así. Tenemos que ser como somos. No creo que estemos muy preocupados por eso. Probablemente sea un suicidio comercial porque básicamente no somos estrellas de rock y si a la gente no le gusta pues pueden ....(?). Bueno, nuestra imagen probablemente no nos lleve muy lejos, a sitios como América, pero es mejor que parecer unos gilipollas.
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*¿Te da miedo la fama?
No, no me da miedo. Como te decía, no creo que sea muy probable que vayamos a tener un éxito increíble. Fui a ver a Garbage ayer por la noche en el Zenith. Pensé, no me gustó mucho, pero pensé: "no puedo imaginarme que algún día lleguemos a ser tan grandes como ellos", porque son un grupo que claramente quieren ser famosos tanto como hacer música. Y nosotros no pertenecemos a ese tipo de banda, sólo queremos hacer música. Como grupo, estamos al corriente de cómo funciona este negocio, pero sólo porque si no, podrían perjudicarte, copiarte. Es una cuestión de cuidar de ti mismo y de asegurarte de que los tiburones no se te van a echar encima. Pero aparte de eso... sabes? ayer podías ver en los ojos de Shirley Manson (cantante de Garbage) reflejado un: "quiero ser Liza Minelli". Mientras que Andy, sólo quiere ser Andy, y yo sólo quiero ser Nigel, y creo que Jason sólo quiere ser un bajo. Pero si el éxito llegara en esa forma, no veo qué tendría de terrible el tema. Por lo que he visto, sería un poco deprimente el tener que ser protegido de tus propios fans, porque cuando hay tanta gente siguiendo a un solo grupo, siempre suele haber algún chalado. Y es imposible saber en un milisegundo cuando conoces a alguien, si va a ser un ser humano normal o un loco maníaco. Y es un pena. Es una especie de mal necesario el que te termines volviendo ligeramente distante a nivel personal con la persona que ha venido a verte tocar. Aparte de eso, mientras no pierda mi dignidad y al mirar atrás diga: "Dios!, ¿yo hice eso?", entonces no me preocupa en absoluto.

Interview (Nigel Powell)
by Laurence Boisnard
Nigel(L. Boisnard)Will you start the recording of your new album in spring?

(Nigel) Yaeh, we're gonna start writing it when we go home. I think we are kind of ready to do it. We are not trying to make up plans too tight. We're gonna write it. And when we'll finish writing it, we'll record it. And when we've finish recording it, we'll put it out. I imagine that will mean we'll put it out in August or September. But you know, it could be latter than that.
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Does the new stuff sound as "Almost here" or has it evolved?
Well, it certainly has evolved. It feels like we've kind of gone two ways at once. That half of the stuff is very quiet and very minimal, and the other half is more electric and a little bit more kind of powerful. I think we are quite keen to do the very quiet stuff and the much louder stuff. We'll try to avoid the kind of middle ground. You know some of "Almost Here", a song like "Settle down", it's kind of in a middle area. It isn't very very quiet, it isn't very very loud. So we want to avoid the middle. 
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* Will new musicians join in for the recording or will be the three of you ?
It's gonna be basically the three of us. But I think Jim might end up playing, when there is something louder and rocking to be done. We'll call in the louder and rocking man.
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* You have played "Settle down" as a five-piece band on Nulle Part Ailleurs, the band played acoustic gigs while you were ill during the French tour. Is it just depending to circumstances or does it allow you to make evolve your songs ?
Well, playing acoustically was circumstances, because I couldn't get out of bed. I was really ill. Apparently, it was very good. They recorded one of the night, and I listen to it and it sounded fine. Andy got quite drunk before he went on the stage because he was worried about it. But it turned out okay. The thing with Richard playing keyboards at Nulle Part Ailleurs, that was just a case of, we were doing it on TV and... That song I've never been a hundred per cent happy with it. It's kind of fine actually at the gig but it's really loud. But on recording of gigs, which is basically what you get when you play on TV, it sounds a bit empty on the course. So I wanted him to do it. Richard was great. I really hope actually when we tour the next album we can take Richard. But it depends what he is doing at the time, and if we got the money, and if we play big enough places to fit another person on the stage.
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* What do you enjoy best : the recording process or gigs ?
I probably enjoy writing the most. Just going from nothing to a finished song. It's kind of magical. The actual recording process. I don't think I enjoyed of itself, really. I don't mind it. I described it to somebody else : by the time we record I usually know exactly how it should sound in my head, and recording just seems like a difficult way of getting it from here [Nigel shows his head] to having it out in the real world. That's why I don't have much patience for it, because I already know how it's supposed to be. I wish I could just stick a microphone in my hear, and kind of play it straight in.
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* You have produced Unbelievable Truth songs and recently you also have produced other bands as well. Will this activity be more important for you in the future ?
I haven't really done it for other bands. I really like too. If I was offered more doing other bands, I would do it, but I haven't been so far.
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* But it's an activity you would like to do more.
Yeah, sure. It's more of a case if whether I can do it. I'd like to try because it's very difficult doing your own stuff because you're involved in for where it goes, whereelse producing somebody else is more out of their own with songs already done, and usually a band or a person has got an idea of how they want to sound. It's more of a case of kind of focusing, and just making choice and all ends up in the right place. I think I could but that's what I think.
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You have played in various festivals last summer. Do you think your intimate mood songs play well in open air festivals?
Sometime they did, sometime they didn't. I think, weirdly, the biggest one we played was the one where it worked best, when we did La Route du Rock [estimated 10000 people]. That was the only festival where I think we felt we did really really well, you know. And it really really worked. And we kind of make contact with everybody. That was really an amazing night. Glastonbury was pretty awful, Reading was really awful, T in the Park was kind of in the middle. Another thing about La Route du Rock, it wasn't any festival where I didn't feel like a kind of a cattle market. You put on the next cow and everybody votes on whether they like the cow or not, and then it's off on to the next one. 
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* Can you tell us more about Benicassim, in Spain ? 
Difficult to say about that one, because I don't remember so much about the actual gig as opposed to everything else that happened, because it was a really great atmosphere around the all backstage. And there was a swimming pool backstage. I pretty much walked off the stage and as I walking across the backstage area I took off most of my clothes and dived straight into the pool. So I was in the pool about 40 seconds after we finished the gig which was a weird but very good feeling. I don't really remember what the gig was like. Probably okay.
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* There was technical problems.
Yeah, the Spanish crew didn't really know what they were doing on a technical side of things.
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* Will you do others festivals next summer ?
It depends if we're recording or not, really. And again it depends if we are asked to do any or not. We might do La Route du Rock again because we had a lot of fun, and we know the people who promoted it. We are very close with them. Who knows, we can't say right now. 
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* What about touring in South-America ?
Again, we get asked about a lot of specific places. It always depends of a kind if it's worth it. A few people asked us about Australia but we haven't sold any records there. It's a lot of money and time, and kind of distance to travel to play with 15 to 20 people. It's not too hard doing that if it's a pub down the road but to go to completely on the other side of the world to do it... So you know, if for some reasons "Be ready" become a freak radio hit in Guatemala then we'll go and play there. We don't want to spend our entire life touring because I think that would suck the enjoyment of being in a band and making music out of us. And there is more people in places like France and Britain, they want to see us. We'd rather do that than waste our time going to somewhere where there is not so many people. It seems like a harsh strategy but...
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* Do you consider touring important for meeting the public ?
Yeah, I guess... I find it vaguely hard to relate to because I am not much into meeting my musical heroes. I met a few but it is not so important to me. The enjoyment are otherwise in what they do. I can't never quite get a handle on how I feel about it. I know I always loved going to gigs. And if people want to see us and then I want to go somewhere near to them and play so they can enjoy it. Because it could be some very special gig and I love playing. Because we all love playing. So why not.
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- What do you think of the broadcast of music through Internet ? You put a link to a fan site with MP3 files on your page.
[Laugh] It was a kind of funny actually. They was all the new stuff we wanted to put on the Virgin web site. And we just sent off all the links without saying what it was. We put this on our mirror site, at the bottom. And they put it on. They just put all up without asking us what link it was, which was cool. And then a bit latter, I think, our manager asked them how they thought about fan sites with songs on. And they said we wouldn't like to put any links on our site, but it's okay. We'll not gonna sue anybody. But they really put one of them. And yeah, I think it's a good thing. Again, I remember being a fan, I've got a lot of R.E.M. bootlegs, bootlegs of lot of other bands. And it doesn't bother me. Beside, Internet is just another way of doing it. I think any kind of paranoia is a bit misplaced because any person who download a live version of "Landslide" or "Shed your skin" is gonna be a big enough fan so when it comes out properly recorded on a record they gonna buy it anyway. So I don't think you really loose anything by doing it. Sometimes, it's worrying that somebody is gonna reap off your music before we get to record it and release it like it terms of rewriting in their own. But apart from that, it's not a problem.
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* And more generally of Internet to broadcast information from the band ?
I think it's great. I want us to be a lot more active on that side for the next album. Because we got our own mailing list, the Underworld mailing list with a lot of people around. I want our Email address to be on everything so people can contact us, or we can contact them directly. With diaries and that kind of stuff, we can connect to everybody. And we could point people to the direction of our own site or other sites...And the Virgin site if they want a boring Internet site to look at. And pointing them away to the Underworld list as well. I really enjoyed it, it's felt like a real community spirit around the band and what we do. Which is really wonderful and it's allowed us to be in close contact with what the fans think and let's the fans know what we think.
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* The design of the sleeves of "Almost here" and its associated singles is homogenous. Is the quality of the sleeves important to you ?
Yeah, I mean it is. But we are not a very visually minded band. We choose all the photos and kind of approved how it looked, but all the design was done by somebody else. It was more of a case of us saying : no, no, no, yes. I think the thing where we were the most active on, it's choosing the photos. This friend of us, John Spinks, would come with a big pile. And we kind of go through them all , and eventually : "I really like that one". When the three of us agreed, then that's the cover.
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* Do the band want to have more control the image ?
More control, I don't know. We have not got control of it. Like I said, we are not very visually minded. I think in a way we are quite happy to be imageless, which I think we are. We're not gonna turn into case..., I don't think we can do that kind of art school image building as Belle & Sebastian, or anything like that. We just have to be what we are. I don't think we're too concerned. It's probably commercial suicide because basically we're not rock stars and if people don't like our music then they can. Well, it probably won't take us far in places like America, but it's better than looking like a dickhead.
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From the experience you have of it, are you afraid of fame ?
No, I'm not. For a start, like I said I don't think it's very likely that we're gonna be huge. I went to see Garbage last night at the Zenith. I was thinking, I didn't enjoy it much, but I was thinking : I can't see how we could ever get to that size because they are a band who so clearly want to be famous as much as they want to make music. And we don't fall into that, we just want to make music. We're quite sharp about being a band known on what's going on business wise, but that's just because otherwise you get reaped off. That's just a question of looking after ourselves and making sure we don't get sharked by somebody. But apart from that, you know, you could see in Shirley Manson's eyes that she was like : "I wanna be Liza Minelli". Wherelse, Andy just want to be Andy, and I just want to be Nigel, and I think Jason just want to be a bass player. But if it where to happen, I don't really see what scary about it. From what I've seen of it, it could be a bit depressing having to be protected from your fans, because when it get to a such large group of people there's always nuts out there. And it's impossible in a kind of a millisecond of meeting somebody to figure out if they gonna be a normal sane human being or a nut maniac. So that's a shame. It's a kind of necessary evil that you end up being slightly distant on a personal one to one level from the person who come to see you. Apart from that, as long as I don't loose my dignity. And once it's all over, I don't look back and go : "Oh God, did I do that ?", then I'm not worried at all.


Studio diary
by Nigel Powell

Hello peeps,
After a few prods from various quarters, I've succumbed to writing another diary, even though there doesn't seem that much to say. I guess the main thing that would count as news is what's been going on with Virgin. I'm sure it's a big breach of protocol to be going at all public with this, but I have no need for a protocol droid, what I really need is a droid who understands the language of moisture vapourators.
Anyhoo, returning from Star Wars la la land, we seem to have this affect on people who we work with in the record industry, in that as soon as we like them and get compfortable and begin developing a working relationship with them they get fired, latest victim being Joanne our A@R person, who was rudely and unreasonably ousted at the beginning of the year. We didn't get to meet Paul MacDonald who replaced her, since we were on tour in France at the time, and when we got home we had a bit of a writing spurt, so concentrated on that rather than trolling off down to London to meet 'industry'. So, as far as we were aware we were all set to casually start recording in March, songs were flowing in an exciting and inspiring way, and to aid getting a producer or two interested we suggested we put together a tape of stuff to send to them, live versions of 'Landslide', 'Shed Your Skin' and 'Whose Side Are You On?'. 


When Paul received this tape, he immediately phoned us and said "the songs aren't much good, I don't think you should start recording yet, we should do some demos and find a big producer who'll get you to make a proper album, y'know, big guitars, loops, maybe be a bit more like Space or Catatonia, eh?" (I'm paraphrasing, and reading between the lines, but this was the gist). Natrually, we weren't much impressed by this, so we downed tools for a while while our we tried to sort it out (also it totally took the wind out of our compositional sails, which was a bummer in itself). After a bit of tooing and froing, we finally got our way, but now before they (and other events) had conspired to rush us into a choice of co-producer (Jim Warren, an old friend of mine, and a choice we're happy with but rather would have had a few more options and a bit more time). So we're beginning recording proper in a cottage on Monday. As for when it'll be out, that's open to a few things. 


One, if anyone at Virgin has any faith or belief in the band and wants to release it at all (no one involved in signing us, or even involved in working on the first album is still employed there). And second, the way they hurried us was by saying if we wanted it out this year we had to have it finished by the end of APRIL. Now I reckon this was a slightly transparent (translucent, if you will) attempt to panic us into agreeing to their demoing/Trevor Horn or Fatboy Slim producing plan, but whatever, we think we can at least have a single done by that time which will buy us longer to finish the album completely. BUT we're not going to rush it. If nothing's finished by the appointed time then we'll carry on until it's right and we're happy with it (unless Virgin don't co-operate). So, if we finish as we expect to, there may be a single in July, another in August, and the album in September, or something like that (we can't release the album after September because then it's the Christmas rush when all the big guns get wheeled out by the record companies, little old us would get swamped).

Sonally been a bit stressed by it all, but it doesn't really matter, because we're so happy and excited by what we're writing that it offsets all the bad stuff. Now if we can just convince a record company desperately trawling for the next Steps or Robbie Williams to release it to the public, you might get a chance to hear it.
I might pop a note out while we're recording, if anything remotely interesting is happening.
Take care, y'all.
Nigel



.Untruth



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